VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

fredag 2 juli 2010

Äntligen sommar! Äntligen semester!

Så kom då värmen och ledigheten. Redan två veckor har passerat av mina fyra veckors semester - och de har både gått långsamt och snabbt. Ja visst låter det motsägelsefullt, men så är ju livet, eller hur?
Det har hunnits med en del. Midsommarfirande så klart, i Blekinge tillsammans med föräldrarna, gott vin, nubbe, matjessill och nypotatis i massor. Efter detta en kort tripp söderut till Polen ihop med dottern. De långa vita sandstränderna som sträcker sig längs hela den polska kusten, rekommenderas! För några ögonblick tänkte jag också att "hoppsan, hit kan man ju förlägga en sommarvecka nästa år". Och visst kan man det - problemet (???) är ju bara att det polska vädret är i stort sett detsamma som det svenska, alltså tämligen nyckfullt. Det fina vädret när vi var där, hade varit samma om vi stannat hemma. Men det förhindrar självklart inte att man kan åka dit ändå några dagar och njuta av god mat och lite miljöombyte.
Idag är det för övrigt mulet, kvavt och nästan trettio grader varmt här hemma. Icke att jag klagar! Värme är det bästa som finns! Strax dax att sätta sig med en kopp kaffe och en bok ute på altanen och njuta...

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga!!! Ska lägga in en länk i min blogg så jag kan hålla mig lite uppdaterad :) Låter härligt med sommarsemester, hoppas att vädret fortsätter att vara fint. Vi kommer till Sverige i slutet av juli 1,5v bara, ska ansöka om förlängt visum. Om ett år går flyttlasset tillbaka till fäderneslandet så om du/ni vill hälsa på oss over here får ni passa på! Välkomna isf! Vi åker västerut imorgon, ska till San Francisco bl.a, gäller att passa på att se sig om så länge man är på plats sas.
    Vi hörs, blogga på! Många kramar//Kollegan i Vilda Mellanvästern :)

    SvaraRadera
  2. Vad skoj - den allra första kommentaren! Känner mig nästan barnsligt upprymd :-).
    Hade varit toppen att kunna fara over there - får se om slantarna räcker till. Så länge så bloggar vi på - båda två!! Kram!

    SvaraRadera