VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

måndag 19 juli 2010

Slutsemestrat

Vilket sätt att börja första dagen på jobbet efter fyra veckors semester! Det var mycket kämpigt att stiga upp ur sängen i morse, och nästan ännu svårare att skaka liv i minstingen som måste vara på fritids ett par veckor.
Och så tänkte jag ju passa på att åka tåg några veckor nu - Skånetrafiken har ju sitt suveränt förmånliga Sommarkort och varför inte utnyttja tillfället? Tänkte jag och hade ambitionen att ta ett tåg några minuter i åtta, så att jag i god tid skulle kunna vara framme på jobbet till 8.30 när jag börjar.
Ha! Vilket skämt! Lämnade tjejen på fritids cirka 7.45 = icke en chans att hinna med det tilltänkta tåget. Nästa avgång var bara några minuter senare, även detta var utsiktslöst att hinna med. Resultat: Fick ta en avgång som förde mig till jobbet med trekvarts försening.... Det hade inte behövt bli riktigt så sent om det inte varit för att tåget var försenat med tjugo minuter. Typiskt, va?
Nåväl. Efter ungefär tre minuter på jobbet kändes det som om jag aldrig någonsin varit ledig i hela mitt liv. Samtidigt kul att vara tillbaka. Men hade jag fått välja - så hade jag lätt valt att vara hemma ytterligare några veckor. Inte minst för att hela familjen skulle kunna vara ledig tillsammans - något sådant existerar inte denna sommar, tyvärr. Å andra sidan - kliché kliché - man får vara glad för att man har ett jobb att ha semester från, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar