VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

måndag 26 juli 2010

Tristess men också lite nöjd

Är uttråkad på jobbet, trots att jag egentligen har roligt. Och så saknar jag Partypinglan som är utomlands på semester!!
Lägg därtill att jag är irriterad på en kollega, som gång på gång röjer att hon oftast pratar innan hon tänker.
Nöjd är jag däremot med att jag och familjen nu är inne på andra veckan med strukturerat ätande. Hur då? Jo genom att jag varje söndag gör upp en veckomatsedel. Så vet vi precis vad som ska käkas varje dag och man kan storhandla och ha allting hemma. Bara att komplettera emellanåt med grönsaker och mjölk och frukt och sådant som inte funkar att lagra för längre.
Det underlättar fantastiskt mycket! Annars har ju den klassiska frågan varit "Vad ska vi äta idag?" och så morrar man lite för att det är ens egen tur att handla middagsmat. Fantasin tryter när man känner sig lite stressad, det är en sak som är säker.
Men nu - nu sitter man på söndagen och bestämmer att på måndagen är det något med köttfärs, tisdagen soppa, onsdagen fisk och så vidare. Väldigt praktiskt. Som vanligt kan jag tacka Partypinglan för idén! Hon har gjort så länge och det funkar alltid bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar