VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

lördag 17 juli 2010

Semestern snart slut

Sorgligt men sant. Nu är det bara några futtiga timmar kvar av semestern. Men den har varit härligt avslappnande och med fantastisk värme! Så icke att jag klagar! Fast vad hände med alla planer på småutflykter med kidzen? Jo det kan jag berätta här och nu: Av dessa planer blev det bara grus... Fast vi har varit och badat några gånger, så klart. Rätt så skönt har det också varit att faktiskt inte göra en himla massa Bara För Att Man Är Ledig!! Semester betyder väl ändå en slags rättighet att slappa och ta det lugnt? Jag tycker det i alla fall.
Eftersom världen består av en mängd i-landsproblem grunnar jag - och gruvar jag mig för - just nu på huruvida det blir lätt eller svårt att hitta en parkeringsplats när jag kommer till jobbet på måndag. Torsdag till lördag (idag) har nämligen staden jag jobbar i invaderats av bland annat en mängd marknadsknallar. Samma var läget i fjol, fast då arbetade jag när detta årliga evenemang inföll, och jag kommer tydligt ihåg att staden fortsatte vara i kaos åtminstone till mitten av veckan efter att jippot egentligen var slut.
Men men. Det löser sig. Får väl stå ut med att kanske betala för parkeringen, vilket jag inte behöver annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar