VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

söndag 4 juli 2010

Pingelkväll modell lugn

Igår samlades Kamratklubben Partypinglorna - för ovanlighetens skull ackompanjerad av respektive makar samt min minsting. Mycket trevligt. Väldigt varmt. Icke att jag klagar över värmen! Äntligen är den här och dessutom perfekt inprickad på min semester.
Maten var smaskens - grillad karré med pastasallad - vinet fantastiskt och sällskapet som vanligt det allra, allra bästa.
Idag har värmeböljan fortsatt skölja in över oss, så det enda jag ägnat mig åt är att finnas till, dricka massor med vatten och hiva in vattenmelon och annan frukt. Man kan inte orka äta vanlig mat, åtminstone inte mitt på dagen.
Jag har också kommit en bra bit in i boken "Sorgesång". Och jag gillar den. Men det känns fortfarande svårt att försöka återge själva storyn. Bättre att istället säga "läs den"!
Planer för imorgon är inte särskilt stora, ej heller många. Det enda som kan sägas är att jag verkligen, verkligen, verkligen har ambitionen att komma igång med träningen igen. Nu är det drygt en vecka sedan jag var ute och vad kan skyllas på? Möjligen värmen, antagligen lättja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar