VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

onsdag 25 augusti 2010

Vitkål...

... är riktigt, riktigt gott. Och nyttigt. Och billigt. Och lätt att tillaga på ett smarrigt sätt. Det har helt enkelt blivit min nya favoritgrönsak, som fått vara lunch de senaste tre dagarna. Strimla en lagom bit, fräs upp i stekpannan i bara pyttelite smör eller olja, krydda med lite salt och peppar. En sked sweet chilisås och voilà! Mums filibabba!
Vad jag tycker mindre om är att jobba kväll. Vilket jag gör denna vecka. När det blåser (läs: stormar) som det gjort nu ett tag är det mindre lustigt att ge sig ut vid 22-tiden för att promenera till parkeringen där bilen står. Efter det väntar en halvtimmes färd innan jag är hemma. Det trista är att eftersom ungarna ska till skolan så gäller det att ändå gå upp vid 6.30-tiden på morgonen. Så när klockan närmar sig tio på kvällen är jag ordentligt trött.
Hösten har verkligen kommit på allvar nu, tror jag. Det är egentligen inte jättekallt i luften, men blåsten sänker temperaturen rejält.
Kul ändå är att jobbet just nu känns ganska roligt, till skillnad från för några dagar sedan då jag tyckte det mesta var riktigt trist.
Och så längtar jag efter att gå ut och slå klackarna i taket - det var himla längesen! Visserligen fanns det möjlighet till det i senvåras, men jag känner att jag har vuxit ifrån firmafester, vilket det var frågan om i detta fall. Eller vuxit ifrån... det kanske bara är så att jag helt enkelt inte pallar bli så väldigt påstruken som man nästan måste vara för att tycka att en firmafest är kul? För visst är det oftast alldeles för mycket sprit i dessa sammanhang? Eller är det bara jag som tycker det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar