VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

torsdag 12 augusti 2010

Solsken!

Åh ljuva sommar! Fortfarande kvar, ljus, varm, med en lätt, lätt anstrykning av förhöst. Frågan är: Har vi haft brittsommar än - eller kommer den?
Och så är det de allra sista dagarna som tågresenär, åtminstone såvitt det ser ut just nu. Sommarkortet på Skånetrafiken har sparat många res-slantar åt mig. Värdefullt, inte minst med tanke på att bilen just nu är på service inklusive fix av ett par grejor utöver det (hjullager och tändkabel). STOR service, 12000-mila, vilket betyder en himla massa tusenlappar som går åt. Jag har till och med fått ringa till VW-kortet - som gör att jag kan dela upp betalningen på sex gånger, tack och lov - och haft dem att höja min kredit. Vilket de gjorde utan några som helst krusiduller, turligt nog. Hade jag stött på motstånd där så vet jag inte vad jag hade gjort! Har ingen lust att börja tulla på sparkapitalet - det ska jag ju använda i höst när vi åker till Tunisien!
Bilen kommer i alla fall att bli i fint skick. Och inte är det väl egentligen konstigt att ett hjullager är slitet och en tändkabel oxiderad när bilen faktiskt rullat nästan 12000 mil?? Jag tycker inte det.... Han är en riktigt fin bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar