VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

onsdag 9 juni 2010

Varför drömmer man?

Hade inatt en mycket märklig dröm, om en gammal kompis som jag inte träffat på över tjugo år och som dessutom inte lever längre. Det var precis som om han satt bredvid mig och vi var förflyttade till då. Varför just han? Den som det visste.
Kan det förresten ha med åldern att göra att man allt som oftast gärna knyter an till barndomen, grundskole- och gymnasietiden allra mest? Det blir viktigare och viktigare för att stärka den identitet man har nu i vuxen ålder - måhända för att bevisa för sig själv att man faktiskt gjort rätt vägval i livet... Jag vet inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar