VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

torsdag 10 juni 2010

Studentfest!

Ikväll är det studentexamen som gäller för min partypinglande kompis. Eller snarare hennes son. Undertecknad står på gästlistan - och jag tror jag har hittat på den ultimata presenten. En signerad affisch med favoritbandet! Tyvärr fattade inte bandmedlemmarna att de skulle plita ner alla sina autografer, utan skrev en hälsning till E och lycka till från "Bandet". Jaja. Man kan inte få allt här i världen.
Har nu kompletterat det som skulle blivit den ultimata presenten, med en rolig bok (förhoppningsvis rolig...) med titeln "Allt du borde lärt dig i skolan". Kan nog bli bra, hoppas jag.

Var ute och åt lunch nyss med en kollega. Pannbiff med svampsås och sallad med bland annat saltgurka. Och så färskpotatis till. MUMS! Saltgurka för minnen med sig... från första graviditeten. Då stod saltgurka på den dagliga menyn - och när burken var tömd på gurkor, ja då övergick jag till spadet. Gott tyckte jag då. Urk tycker jag nu :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar