VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

onsdag 9 juni 2010

Tröttsamt

Jag blir så irriterad och så trött på vissa saker. Som till exempel A) när det arrangeras lägerskola för största barnet i början av nästa termin och det automatiskt förväntas att massor av föräldrar ska ta ledigt minst trekvartsdag för att köra elva mil och lämna en hög ungar (och sedan köra med tom bil hem...). B) när någon förälder i minstingens klass förutsätter att det är okej att vi föräldrar "skjuter till några slantar till klasskassan" för att de ska kunna fortsätta ha dans på schemat en timme i veckan - eftersom man förmodar att skolan inte har lust/pengar att betala hela grejen.
Varför är det så här? Eller är jag snål som inte per automatik säger "ja, jippi, jag kör och jag lägger till en tre, fyrahundra spänn i klasskassan"? Jag gillar verkligen inte folk som tar saker och ting för givet. Och jag gillar inte när människor tror att alla andra vekligen är beredda att bryta mot lagen (Skollagen i detta fall, som säger att all undervisning på grundskolenivå ska vara gratis!), bara för att de själva är det.
Jag blir så trött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar