VÄLKOMMEN!!

Blogga? Jag? Egentligen hade jag aldrig tänkt göra det. Men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Så nu är jag här i alla fall. Kan lägga till "bloggare" på min meritlista :-).
Den skrivs i all anspråkslöshet, mest för att i skrift uttrycka glädje, sorg, ilska och kanske också en gnutta humor.

tisdag 8 juni 2010

Lite mera pinglig idag, kanske

Ibland vaknar man med ett leende på läpparna. Idag är en sådan dag. Och det känns bra.
Ännu bättre blev det av att minstingen höll sitt löfte om att stiga upp ur sängen direkt när jag väckte henne och fortsatte hålla nästa löfte om att hålla ett schysst tempo så vi kunde komma iväg till skolan - och jag sedan till jobbet - i tid. Jag gillar när hon håller sina löften!
Den store, som till och med börjar få lite fjun på överläppen har jag noterat, hade däremot glömt sätta sin väckarklocka på ringning. Men, jag är på gott humör idag, så det gjorde ingenting. Väckte honom och påtalade vikten av att inte somna om... Vilket jag hoppas att han inte gjorde!

Nu på jobbet. Har redan mejlat med en gammal klasskompis - vi har haft mejlkontakt ett år drygt - och vi ska försöka hitta ett vettigt datum för en träff som antagligen inkluderar vin eller öl och kanske en bit mat. Ska bli najs!!

Jag tror minsann att solen tittar fram lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar